ze zouden ze ook groen, geel, paars, blauw welke kleur dan ook doen. maar roze/rood is de beste ziende kleur voor de slechtziende mensen óf voor mensen die kleurenblind zijn. en ja, dit is uit onderzoek bewezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat is een kleur die vaak goed opvalt. zo is het verschil tussen het fietspad en de weg goed te zien.
13 jaar geleden
Roze/rood is een opvallende kleur, de andere kleuren zijn vaak hetzelfde als de omgevind, en valt daardoor minder op