wat kan je doen aan piepende remmen op de fiets. Met name 's morgens bij nat weer piepen ze enorm als ik rem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1K

Het beste antwoord

Aan de remblokken een schuine rand vijlen of slijpen.Onder een hoek van 45 gr.Geen vet of siliconen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je rem iets terug buigen..
waarschijnlijk loopt hij op je band vast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een HEEL DUN laagje silicone spray op de velg smeren. Dan ben je er snel van af. Je kan ook lager vet gebruiken maar gebruik dan HEEL WEINIG.

Wat je vervolgens moet doen is je remblokken vervangen. Ze zijn namelijk uitgedroogd. Het kan ook zijn dat de remblokjes een beetje los zitten. Dat geeft ook gepiep.

Toegevoegd na 8 minuten:
Kijk ook even of die beugel die over de band heen zit, nog wel goed vast zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
remblokjes licht opschuren