Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand hoe ik dit roest weg krijg en dan weer het framenummer tevoorschijn komt?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
4.1K
Griffin
2 jaar geleden
Je zou het kunnen electro-etsen met een bijtend zuur en electrolyse.
Volg dit artikel(Engels) uit 1958: https://scholarlycommons.law.northwestern.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=4630&context=jclc

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De losse roest afborstelen met een staalborstel.
Dan nog wat schuren met schuurpapier.
Ik hoop dat het lukt. Dit ziet er niet al te best uit.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Denk je dat dan weer het framenummer tevoorschijn kan komen?
Thecis
2 jaar geleden
@noasaka
Dat weten we niet. We zijn geen forensisch team hier. Het nadeel is namelijk dat roest ervoor zorgt dat ijzer uitzet in de bovenste laag. Het afborstelen en naschuren zorgt er hopelijk voor dat het weer zichtbaar wordt (desnoods met een staalborstel tandenborstel formaat).
Garanties kunnen we niet geven. Het ziet er inderdaad niet goed uit. Als het doorgeroest is (we zien dat er nog geen gaten zijn gevallen), kan het zijn dat het framenummer gewoon niet meer bestaat. Dat weet je pas als je het probeert helaas.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Je zegt “we zien dat er nog geen gaten zijn gevallen” maar het plaatje op de foto is wel gwn nog dik. Weten jullie misschien hoe het rdw precies onderzoek bij het opnieuw inlaten slaan van een framenummer? De vrouw die ik aan telefoon kreeg bij het rdw, werd ik niet bepaald wijzer van.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding