Moet je een eendagskenteken voor snorscooter verzekeren?

Morgen moet ik met mijn scooter naar het RDW voor een keuring en daar heb ik een eendagskenteken voor. Nu bedacht ik me ineens dat ik deze misschien moet verzekeren maar kan niks vinden op internet. Weet iemand of dit moet en hoe?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
paulus811
3 jaar geleden
Heb je de scooter ingevoerd vanuit een EU land? https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/brommer/invoeren/nederlands-kenteken-aanvragen-voor-bromfiets-uit-eu-of-eva-land

Antwoorden (1)

Ja je moet verzekerd zijn onverzekerd rijden is nu eenmaal strafbaar in Nederland. Je kan bij een verzekeringsmaatschappij een eendaags verzekeringsluiten.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ook als je hem met de bus erheen rijdt en dus niet de weg op gaat? Doen ze er bij RDW moeilijk over als hij niet is verzekerd of gaat het puur om de politie? Ik zie namelijk dat bij veel verzekeringsmaatschappijen het de dag van te voren aangevraagd moet worden en daar ben ik nu te laat mee.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Morgen moet ik met mijn scooter naar het RDW voor een keuring en daar heb ik een eendagskenteken voor. Nu bedacht ik me ineens dat ik deze misschien moet verzekeren maar kan niks vinden op internet. Weet iemand of dit moet en hoe? Ook als je hem met de bus erheen rijdt en dus niet de weg op gaat? Doen ze er bij RDW moeilijk over als hij niet is verzekerd of gaat het puur om de politie? Ik zie namelijk dat bij veel verzekeringsmaatschappijen het de dag van te voren aangevraagd moet worden en daar ben ik nu te laat mee.