Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je een eendagskenteken voor snorscooter verzekeren?

Morgen moet ik met mijn scooter naar het RDW voor een keuring en daar heb ik een eendagskenteken voor. Nu bedacht ik me ineens dat ik deze misschien moet verzekeren maar kan niks vinden op internet. Weet iemand of dit moet en hoe?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
paulus811
3 jaar geleden
Heb je de scooter ingevoerd vanuit een EU land? https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/brommer/invoeren/nederlands-kenteken-aanvragen-voor-bromfiets-uit-eu-of-eva-land

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja je moet verzekerd zijn onverzekerd rijden is nu eenmaal strafbaar in Nederland. Je kan bij een verzekeringsmaatschappij een eendaags verzekeringsluiten.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ook als je hem met de bus erheen rijdt en dus niet de weg op gaat? Doen ze er bij RDW moeilijk over als hij niet is verzekerd of gaat het puur om de politie? Ik zie namelijk dat bij veel verzekeringsmaatschappijen het de dag van te voren aangevraagd moet worden en daar ben ik nu te laat mee.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Morgen moet ik met mijn scooter naar het RDW voor een keuring en daar heb ik een eendagskenteken voor. Nu bedacht ik me ineens dat ik deze misschien moet verzekeren maar kan niks vinden op internet. Weet iemand of dit moet en hoe? Ook als je hem met de bus erheen rijdt en dus niet de weg op gaat? Doen ze er bij RDW moeilijk over als hij niet is verzekerd of gaat het puur om de politie? Ik zie namelijk dat bij veel verzekeringsmaatschappijen het de dag van te voren aangevraagd moet worden en daar ben ik nu te laat mee.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding