Hoe weet je welk geluid een uitlaat van een brommer maakt?

Hoi iedereen, op mijn 16de verjaardag ga ik een brommer kopen, maar als die brommer een suf geluid maakt wil ik dat graag veranderen. Maar als je nu een nieuwe uitlaat wilt kopen, hoe weet je dan wat geluid die gaat maken of kan je dat ergens aan herkennen.
Ik zou hier graag wat info over willen want op internet vond ik niets dat een antwoord gaf.

Ook wil ik weten of je een brommer mag opdrijven zodat hij meer dan 45km/u gaat want blijkbaar is dat het nieuwe snelheids limiet. of krijg je dan een boete? en hoe drijf je zo een ding op?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Amadea
3 jaar geleden
Kies een elektrische scooter, die is heerlijk rustig. Is bovendien veel beter voor het milieu!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@kleinkinderen, als bij controle blijkt dat de scooter is opgevoerd krijg je een forse boete. Grote kans dat je kentekenbewijs of je scooter inbeslag worden genomen.
Op een opgevoerde scooter ben je niet verzekerd. Als je een vreselijk ongeval veroorzaakt kunnen de gevolgen hiervan je hele verdere leven achtervolgen. Aan jou de keus.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.vraaghetdepolitie.nl/verkeer/scooter-brom-en-snorfiets/is-het-strafbaar-als-mijn-scooter-harder-kan-dan-45-km-per-uur-ook-al-rijd-ik-dit-niet.html
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@ikwilditweten , ik zie dat de spellingverbeteraar er @kleinkinderen van heeft gemaakt.

Antwoorden (1)

Er zullen geen specifieke eigenschappen zijn waarbij je vanaf de buitenkant kan uitmaken wat voor geluid eruit zal komen. Maar vele websites die uitlaten verkopen zullen of een geluid's demo erbij zetten of een video of des betreft brommer uitlaat. Als je dat niet kan vinden kan je altijd de type uitlaat googelen en een video zoeken waarbij het geluid goed te horen is.
van des betreft brommer uitlaat*
Toegevoegd op 15 mei 2020 23:20: tekst