Hoelang rijd ik over 21 km met a class scooter?

Ik woon in herselt en wil in de zomer graag eens naar geel met men scooter....
ga ik het hale met benzine?
.....

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
Amadea
4 jaar geleden
Geen idee wat een "a class scooter" is en kan, maar 21 km is te fietsen in gemiddeld 70 minuten en vergt dan helemaal geen benzine.

Antwoorden (1)

Met je A klasse scooter mag je maximaal 25 km/uur. Maximaal. Je zult onderweg je snelheid moeten aanpassen aan overig verkeer (fietsers op het fietspad) en af en toe moeten stoppen bij kruisingen. Hoe vaak en hoe lang je moet stoppen hangt af van je route en hoe druk het op dat moment is. Ga er maar vanuit dat je ruim een uur onderweg bent. Stel dat je nergens hoeft te stoppen en de hele 21 km op volle snelheid (=25 km/uur) kunt rijden, dan doe je daar 50 minuten over.

Hoeveel benzine dat kost is afhankelijk van je scooter (en van je rijstijl). En het is afhankelijk van de hoeveelheid benzine die in je tank past hoeveel km je kunt rijden met een volle tank. Een gemiddelde scooter rijdt tussen de 1:30 en 1:50, dus tussen de 30 en 50 km op 1 liter benzine. Stel dat jouw scooter 1:40 rijdt en je hebt 5 liter in je tank, dan kun je dus op een volle tank 200 km rijden. Dat is bijna 5 keer heen en terug naar Geel.