Kan het kwaad dat er e10 in mijn scooter zit?

Ik heb net euro 95 getankt maar was even vergeten dat daar tegenwoordig e10 in zit die niet geschikt is voor de meeste scooters. Daar kwam ik pas achter nadat ik al had getankt. De tankstation medewerkster vertelde dat het voor 1 keer geen kwaad kan maar toch maak ik mij zorgen als ik lees wat het gevolg van e10 kan zijn in scooters. (Ik heb een piaggio fly). Iemand enig idee of dit schade op kan brengen na 1 keer tanken hiermee?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

De Piaggio Fly is niet geschikt voor E10. Als je 100% safe wilt spelen kan je het beste ongeveer de helft uit je tank hevelen en V-power bijtanken om het octaangetal te verhogen. Als de tank bijna leeg is uit uitgehevelde deel weer terug gieten en weer V-power bijtanken. Voor de verhoogde octaan zie tweede link.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
af en toe kan het geen kwaad de proces die de slangen rubbers etc van je scooter aantasten gaat heel langzaam.
Maar wel ff als de tank half leeg is bijvullen met e5, en misschien als geheugen steuntje bij de benziene dop een sticker plaatsen met daar op de tekst "alleen e5" hebben wij ook gedaan bij onze dochter dr scooter