Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je met kapotte scooterkappen rijden?

Ik weet dat er meerdere vragen zijn gesteld over het rijden zonder kappen maar geld dat ook voor kapotte kappen?
Ik ben een paar dagen geleden op mijn scooter aangereden. De scooter zelf heb ik weer aan de praat weten te krijgen maar de voorkap en de kap bij de knieën zijn wel flink gebarsten. Met een beetje tape aan de binnenkant blijven de stukken wel bij elkaar maar het is wat losjes. Is het nu verboden om er mee te rijden en moeten de kappen vervangen worden of mag ik er gewoon mee rijden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je mag daar gewoon mee rijden als je scooter niet onveilig is voor het verkeer of jezelf.
Scooterkappen zijn voor de sier, en voor het windcomfort.
Valbeugels op een motorfiets (niet verplicht) zijn er om te zorgen dat een zware motorfiets je been bij een val niet klem zet of beschadigt. Bij een scooter is dat niet van toepassing omdat die veel lichter is, en meestal je benen aan alle kanten vrij zijn.
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding