Waarom gaat mijn scooter niet vooruit wanneer ik hem start?

als ik mijn scooter start en ik wil weg rijden dan geef ik gas maar gaat hij niet vooruit dus moet ik hem 1 meter duwen en dan gaat hij gewoon rijden wat zou het probleem kunnen zijn?
het is een peugeot viva city

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (1)

Het is een 4 takt. Een 4 takt moet eerst warmdraaien voordat je kan rijden. Als je de scooter start eerst even zo laten gaan. Paar keer het gas aandraaien, dan pas rijden. Mocht die het dan nog niet doen dan is er iets mis met de chock. Die pin gaat dan niet los, die blijft haken. Heb ik ook gehad vroeger maar daardoor bleef die bij mij de eerste 5 minuten erg langzaam rijden, maar bij een peugeot heeft die idd dat effect. Ik kan veel maken aan scooter maar dit heb ik jammer genoeg moeten laten maken bij een scooterzaak... kostte me 40 euro