Brommer trekt niet goed in de 4de versnelling, hoe kan dit?

Het betreft een Yamaha DT 50 MX
- ori 50cc cilinder
- ori uitlaat
-16 mm carburateur
- tw 10-47

trekt wel redelijk op in de 1 2 en 3, trekt hem tot 55, als ik dan doorschakel naar de 4de zakt ie terug naar 40 kmu en loopt maar 3-4k toeren

uitlaatpakking is wel lek, bougie is zwarte koffie kleurig

verder geen idee wat t kan zijn, misschien nog de zuigerveren?
wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Trekt wel redelijk in 1 - 2 en 3, dat wil zeggen dat hij in die versnellingen niet goed trekt, wat mijn inziens duidt op slechte afstelling of compressieverlies. Het kan ook nog een slecht afgestelde (of defecte) carburateur zijn.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nou in de hogere toeren ( vanaf 6000) trekt hij wel goed op, zal eens mijn tweede uitlaat eronder doen, kijken of dat helpt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
en zal binnenkort de hele zooi wel openhalen, nieuwe pakkings, nieuw zuigertje en de boel maar even inspecteren
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thanks!