Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke scooter moet ik halen?

Ik ben een scholier. Ik wil (bijna) dag met mijn scooter rijden. De ritten duren ong. 15min met de fiets. Dus x2. Ik wil aan deze scooter max. 1150 geven. Dit wordt mijn eerste scooter en ik heb zelf amper verstand van deze dingen. Ik zou graag een scooter willen met een retro achitge design. Erg bedankt voor jullie tijd :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
942
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een kwartíertje met de fiets en daarvoor wil je met de scooter ?? Oh my...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Koop geen scooter voor zo'n klein stukje. Het enigste wat gebeurt is dat je al op school bent voordat je motor warm is. Op den duur ontstaan hierdoor scheurtjes in het blok en zit je met hoge reparatiekosten.
Wat betekent dat je op een veelvoud van jouw €1150,- kan gaan rekenen. Mocht je nog steeds een retro scooter willen kopen probeer dan marktplaats eens. De nieuwe scooters die je voor €1100,- kan kopen zijn vaak Chineze meuk met bijbehorende problemen (lees: te grote/kleine afdichtingsrubbers, goedkope onderdelen in je blok e.d.). succes met je zoektocht!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of het verstandig is om voor dat kleine stukje een scooter te kopen laat ik in het midden, maar dat was de vraag ook niet. Alhoewel Berini scooters in China worden gemaakt (maar dat doet Peugeot ook) is het een NLs merk en behoort dit merk tot het bovensegment van de 'chineesjes'. http://www.alblastweewielers.nl/scooters/nieuw/berini/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh ja, reserveer wel iets van €100,- voor een windscherm tenzij je vliegjes wilt eten en als je geen bril draagt, zie je na 200m niks meer (tranende ogen)!
paulus811
7 jaar geleden