Is een hoge smoke windscherm op zip te donker ?

Beste lezers,

Over een aantal maandjes ga ik een zip kopen. Daar wil ik een hoog smoke windscherm op zetten. Nou heb ik van een aantal mensen al gehoord dat je daarmee niks tot nauwelijks meer kunt zien in het donker. Toch wil ik hem heel graag. Graag hoor ik u mening over het smoke windscherm.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voorbeeld laag scherm:
https://www.voordeelscooters.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/3/935833_523820677671975_1864150600_n.jpg Voorbeeld hoog scherm:
https://www.voordeelscooters.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/9/29920005.jpg Hoe harder je gaat, hoe problematischer een hoog scherm. Daarom zie je het op motoren vrijwel nooit, maar op snorscooters (blauw plaatje, geen helmplicht, je weet wel) juist heel vaak. Mijn mening: laag scherm = goed, hoog scherm = naar. Tijdens regen is een hoog scherm voor korte stukjes nog net wel prettig, maar uiteindelijk word je toch wel nat en dan heb je inderdaad opeens dubbele druppels, zeer irritant. En een smoke screen wil je al helemaal niet - niet voor niets geldt er voor automobilisten een flinke boete bij rijden met getint glas en kan zelfs het kentekenbewijs worden ingenomen.

Het beste antwoord

Het is als 's nachts een zonnebril dragen ; je ziet geen moer meer. Leuk als je alleen overdag rijdt, maar anders zou ik er niet aan beginnen.
Je zou toch ook niet overwegen midden in de nacht met een zonnebril op achter het stuur te kruipen ?