Kan ik mijn snorfiets omzetten in een bromfiets?

Ik heb een jaar geleden een snorfiets gekocht omdat ik geen helm wou dragen. Maar nu ik al een tijdje rijd vind ik het wat sloom gaan. Het gaat om een vespa 4t , ik zou deze dan graag om willen zetten naar een bromfiets. Maar wat zijn de kosten en wat moet er dan allemaal gebeuren voordat het eenmaal een bromfiets is? Is het gemakkelijk?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.3K
Amadea
8 jaar geleden
Let op de regels: https://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Brommer-%28van-na-1997%29-wijzigen-in-snorfiets-of-andersom.aspx?path=Portal/IGK/Brommer&
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een snorfiets opvoeren is erg makkelijk maar het is verboden en daarom zal ik niet vertellen hoe je dat doet. Harder dan 25 km per uur mag je niet met een snorfiets rijden en als hij harder dan 35 km per uur kan ben je de sigaar bij politiecontrole. Wil je toch harder mogen rijden koop dan een bromfiets. En een helm want anders ben je ook de sigaar bij politiecontrole. Bronnen:
- http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?808

Antwoorden (1)

In principe is een snorscooter gewoon een brommer met onderdelen die de snelheid beperken. Allereerst moet de varioring eruit die de aandrijfsnaar beperkt. Ook moet de computer (een CDI heet dat) vervangen worden. Dit geheel kost je tussen de 150-200 euro. Daarnaast moet je de scooter aanbieden bij het RDW om ervoor te zorgen dat je een nieuw kentekenbewijs krijgt. Als dat in orde is moet de verzekering worden ingelicht. En natuurlijk moet je een helm kopen.

Ik zou persoonlijk de snorscooter verkopen en met de opbrengst een 45km Vespa kopen. Scheelt een hoop gedoe en misschien teleurstellingen.