Puch loopt niet goed stationair weet iemand waardoor?

Hallo
Ik heb een Puch en die loopt niet zoals ik wil als hij warm is en je je gas loslaat valt hij uit(dus dan krijgt hij te weinig benzine) maar als ik zo'n uurtje heb gereden verzuipt hij (te veel benzine) weet iemand hoe je dit kan verhelpen??
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (3)

luchtfilter schoonmaken, (waarschijnlijk een schuimrubber filter). Schoonmaken met (was)benzine, uitknijpen ( niet wringen), laten drogen en opnieuw plaatsen. wel goed opletten dat het luchtfilterhuis goed gesloten wordt.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Ik heb een originele luchtfilter en geen schuimrubberen filter
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Toch lijkt het er op dat je luchtfilter verstopt zit dus kijk daar eerst eens naar. Als de moto koud is werkt dit als choke(rijk mengsel) maar als hij warm is krijgt hij lucht te weinig ( te rijk mengsel)
Dat komt door versleten of kapotte zuigerveren. Een bekend probleem bij Puch Maxi.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Carburateur schoonmaken, dit zou kunnen helpen.