waarom als ik met mijn scooter op een berg rijd vertraagd hij sterk in km/u?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K
Reddie
9 jaar geleden
Genomineerd voor verwijdering.
Kwartier geleden hetzelfde gevraagd. En is beantwoord.
Solliiteer je naar blokkering op GV?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is andere vraag..
Reddie
9 jaar geleden
Kennelijk ben je zo dom dat je niet eens vragen met elkaar kunt vergelijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jij bent hier de domme het gaat nu over 1 persoon niet 2...

Antwoorden (2)

Dat is normaal. De motor heeft een bepaald vermogen, dat toestaat aan een bepaalde snelheid te rijden. Wanneer er extra belasting is, zoals op een berg rijden, is er meer vermogen nodig, wat er niet is. Dus vertraagt de brommer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een vlak parcours rijdt moet de motor alleen de wrijvingskracht van de banden met de weg en jou en je scooter met de lucht compenseren. Als je een berg (heuvel of welke verhoging dan ook) oprijdt moet hij daarbij ook nog de zwaartekracht overwinnen. Bij gelijkblijvende brandstoftoevoer levert dat dus minder stuwkracht en dus een lagere snelheid.