Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je met de scooter door de tunnel naast maastunnel?

Om de afstand zo min mogelijk te houden moet ik via de maastunnel. Mijn vraag is dus is het wel mogelijk om met je scooter door de tunnel te gaan. Ik weet wel dat er een maximum snelheid is van 30 en dat je moter af moet zetten. Mag je wel de lift gebruiken voor je scooter? Willen jullie me goed inlichten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
18.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maastunnel in Rotterdam.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De Maastunnel mag je over de hoofdrijbaan alleen met een motorvoertuig berijden, niet met brom-/snorfietsen (er staat een bord autoweg aan beide kanten). Het fietspad mag je wel gebruiken met je brom-/snorfiets maar alleen met de motor UIT. Dat heeft te maken met de ventilatie in de buis voor voetgangers en fietsers; de uitlaatgassen worden onvoldoende afgevoerd.

Met een snorfiets kun je dus beter omrijden via de Erasmusbrug (gratis) of de waterbus (betaald) nemen om de rivier over te steken. Als je toch via de Maastunnel wil moet je dus met de motor uit lopen/duwen door de tunnel.

Rijd je toch met de motor aan dan krijg je via de beelden die worden opgenomen met het camerasysteem later keurig de boete thuis.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus ja, je mag met de scooter door de Maastunnel.

Of je ook met de lift mag, ik dacht het wel (al even niet meer door de Maastunnel geweest). Via de roltrap ga je in ieder geval niet redden met een scooter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Prima antwoord!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding