hoe hard mag je scooter rijden in Zwitserland?

Ze blijken daar vanaf 14 jaar 45 km/h te mogen rijden en 16 jaar 75 km/h

Kan iemand dit voor mij verifiëren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Je mag op je 14e niet eens scooter (=type met voetjes naast elkaar op de treeplank) rijden in Zwitserland, dat mag pas vanaf je 16e.

Een brommer rijden mag wel vanaf je 14e

Vanaf 14 jaar, brommer maximaal 30 km/u
Vanaf 16 jaar, brommer maximaal de constructiesnelheid (tot 2003 was dat maximaal 45km/u)

Maar je moet je natuurlijk wel aan de overige verkeersregels zoals b.v. maximumsnelheden houden.