Waarom hebben mij scooterbanden met regen totaal geen grip meer (zie extra voor uitleg)?

Het merk van de banden is kenda het profiel is nog zeer goed en de bandendruk is ook goed het is vooral erg met regen op asfalt en koude weer of fris weer hij wil dan soms niet eens een bocht in en met rechtdoor rijden voel je gewoon dat er geen contact is met het wegdek

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met de hardheid van het rubber.
Een goedkopere band heeft harder rubber en zal dus sneller gaan glijden.
Als je een duurdere band hebt zal het rubber zachter zijn en meer grip hebben.
Komt op hetzelfde neer als met een auto.
Misschien kun je voor de scooter ook winterbanden krijgen.