Kan je met je nieuwe rijbewijs B ook brommer rijden?

Ik heb gehoord dat je, als je nu rijbewijs B haalt, dat je niet meer brommer mag rijden (rijbewijs AM). Vroeger was het zo dat, als je je rijbewijs B haalde, dat AM er ook in zat. Geldt dat nu nog steeds?

12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Nee hoor je mag gewoon brommer rijden. Kijk maar even op deze website.

Toegevoegd na 23 seconden:
Vrijstelling
Met een geldig Nederlands autorijbewijs (categorie B) of motorrijbewijs (categorie A) is een apart rijbewijs AM niet nodig. Dat auto- of motorrijbewijs moet u wel bij u hebben als u met een bromfiets, snorfiets of brommobiel rijdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je mag het wel, of je het kan is een kwestie van oefenen.