Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Scooter gaat eerst gewoon naar de 8000 Toeren en valt dan weg naar de 6000 toeren, wat kan het zijn?

Als ik net op mijn scooter rijd trekt die gewoon op naar de 8000 toeren, maar valt na een tijdje ineens terug richting de 6000 toeren. Dus hij verliest zijn kracht, eerst was dit niet zo maar sinds een tijdje gebeurt dit af en toe.

Het gaat om een sym eurojet x

wat kan het zijn?

Toegevoegd na 3 minuten:
De scooter is niet opgevoerd of iets dergelijks nog helemaal standaard!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De verhouding tussen de rollers in de Variateur en de drukveer in de achterkoppeling komt niet meer overeen.
grote kans dat de rollers versleten zijn waardoor ze te licht zijn en het toerental omhoog gaat. Vervolgens neemt de achterkoppeling het over en is de drukveer zwaarder, hierdoor daalt het toerental omdat de motor neit genoeg vermogen levert om het toerental te handhaven. Ik zou het proberen met nieuwe rollers te plaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zou kunnen dat de luchtfilter eens moet gekuist worden.
Waarschijnlijk krijgt u niet voldoende lucht binnen en dat laat zich vooral bij hoog toerental voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding