Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik verwachten als ik mijn theorie-examen van rijbewijs A3 (Brommer) ga afleggen?

LET OP! Dit is wel voor het Belgisch rijbewijs A3

Ik wil binnenkort mijn rijbewijs theorie afleggen bij een examencentrum - wat kan ik daar van verwachten als ik daar naartoe ga?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
688

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het theorie-examen bestaat uit examenvragen die de reële verkeerssituaties benaderen. De vraag wordt op duidelijke wijze voorgelezen en verschijnt ook op het scherm van de computer. Tussen de twee of drie mogelijkheden die worden gegeven, moet u dan het juiste antwoord kiezen. U legt het examen af volgens uw eigen ritme, met maximum 15 seconden antwoordtijd per vraag. Het eigenlijke examen duurt ongeveer 30 minuten. Voor de categorie A3 zijn er 40 vragen. Om te slagen moet u tenminste 33 punten op 40 behalen. Wanneer u uitgesteld bent voor het theorie-examen mag u zich dezelfde dag niet meer aanmelden voor een nieuw theorie-examen van dezelfde categorie. Het theorie-examen blijft drie jaar geldig.

Verder nog van belang: U moet uw geldige identiteitskaart meebrengen. Om fraude te bestrijden worden er geen fotokopies aanvaard in het examencentrum.

Vanaf onderstaande site is een brochure te downloaden met gedetailleerd uitgelegd over het theorie-examen A3.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding