Dat is een vocht probleem.

Koop een spuitbus wd 40 en spuit de contacten en kabels in met wd 40
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
loop alle kabels na van je :
* Bougie
* Cdi
* bombine
* Spannings regelaar
* en de ontseking .

Hier lopen allemaal kabel naar toe die vatbaar zijn voor regen en of vocht .

dit houdt dus in dat je een soort kortsluiting krijgt .
zoals het antwoord hierboven zou ik eerder alles goed intapen en dan wd40 eroverheen spuiten .
wat je dan doet is het probleem uitstellen niet verhelpen .

succes verder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ergens in het hoogspanningsdeel wat voor de vonk zorgt zit dan een haarscheurtje. Ik zou dat eerst maar eens opzoeken.
Het kan de bougiedop, de kabel daar naartoe of de bobine zijn.
Als hij loopt kun je dat makkelijk ontdekken.
Soms in het donker, een soort TL lichtje waar de scheur zit. Anders met een bloemenspuit. Je spuit een deel nat, (b.v. de bougiedop) en daarna het volgende.
Zodra de motor er mee stopt heb je beet. dat deel kun je dan beter vernieuwen als inspuiten.
Inspuiten blijft een noodgreep.