Je accu heeft volgens de bron een capaciteit van 5 Ah. De laadtijd is geheel afhankelijk van de stroomsterkte van je lader (uitgedrukt in Ampere) waarmee je je accu wil of kan opladen. Bij een ½ A (500 MA) zal de laadtijd ongeveer 10 uur zijn. Bij een stroomsterkte van 2 Ampere zal de laadtijd ongeveer 2½ uur zijn. Hierbij ga ik dus uit van een volledig ontladen accu.

Carpoint heeft verschillende laders in de 'aanbieding' http://www.beslist.nl/products/autos/autos_482569_484090/c/merk~482635 zoals de 3e van boven met een laadstroom van 0,8 A. Met deze lader zal het laden 5 / 0,8 = 6,25 uur duren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het zou theoretisch gezien 2 uur moeten duren om jou accu volledig op te laden. Ga er echter vanuit dat je accu nooit helemaal leeg is, dus die 2 uur is echt een maximum.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 2 uur is geen juiste indicatie. Het geheel is afhankelijk van de laadstroom waarmee je je accu wil opladen. Met een druppellader van 20 Milliampere, of een lader van 8 Amp. maakt een heel verschil in tijd. M.v.g. TX.