Je moet volgens de wet voorrang verlenen aan mensen die zich slecht kunen voortbewegen, moet je een persoon die op krukken loopt ook voorrang geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (7)

Het staat nergens in de wet, dus: nee.

Het opzettelijk omver lopen (dus voorrang nemen op ruwe wijze) van een gehandicapt persoon is mogelijk wel mishandeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blinden en slechtzienden herkenbaar aan de witte stok met 1 of meer rode strepen hebben voorrang, net als mensen die moeilijk ter been zijn.
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voorrangsregels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij niet, maar wel als je diegene expres voor de voeten loopt waardoor hij/zij zich lastiger voort kan bewegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iemand die met krukken loopt is slecht ter been.
Hoe moet dat anders afgebeeld worden in zo,n boekje?

Een blinde heeft een blindenstok en/of een blindengeleidehond.

Iemand die slecht ter been is loopt met krukken, een looprek oid.

Dus JA, u moet zo,n persoon ongehinderde doorgang verlenen.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hé hé, een duidelijk antwoord. + Hoeveel mensen lopen er met krukken die GOED ter been zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik snapte ook de eerdere antwoorden niet, plusje.
Als jij in een situatie voorrang verleent en daarbij jezelf of een ander niey in een onveilige situatie brengt doe je in een geval van iemand die met krukken loopt niets verkeerd. Maar is het onnodig en creeer je daardoor een onveilige situatie dan zal het zeker fout worden gerekend bij een examen.

Je mag niet langzamer rijden dan 70 op een snelweg. Maar als in een geval 60 een betere snelheid is dan vervalt die hele regel. Wat wel fout is ( wat heel veel rijleraren doen) is meerijden emt het verkeer. als er binnen de bebouwde kom 55-60 wordt gereden en je rijdt mee word je ten eerste beboet als er een flitspaal staat en ten tweede zal je tijdens een examen daarbij zakken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus krijg je deze vraag zoals jij hem daarboven hebt. in het algemeen is het antw J, je moet de persoon op krukken voorrang verlenen. ( jj kunt sneller manoevreren dan iemand die een hadicap heeft)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag wel langzamer rijden dan 70 op de snelweg, ik denk dat jij bedoeld dat je niet met een motorvoertuig op de snelweg mag dat niet harder mag en kan dan 70 km per uur :p dat is wat anders ;)
Ja, dit zijn immers ook voetgangers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, mensen die slecht ter been zijn moeten ook voorrang krijgen. Tenminste, zo heb ik geleerd bij rijles