Wat is de boete voor rijden met een passagier op de scooter als je jonger bent dan 18?

De wetgeving zegt dat het meevoeren van een passagier slechts toegestaan is als je 18 bent en in het bezit van een rijbewijs voor scooter. Dat rijbewijs heb ik, maar ik ben 17 jaar en een half. Wat is de boete als ik toch iemand zou vervoeren? Of verlies ik dan mijn rijbewijs?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog nooit gehoord van deze regel , zodra je certificaat heb mag je rijden en dus neem ik aan ook een passagier meenemen.
Heb je een link?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan hem ook niet vinden, zou ook niet weten waarom dit zo zou zijn.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik ken hem ook niet, dat zou dan nieuw moeten zijn, want in mijn brommertijd was die regel er echt niet. Of gaat het om België?
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Als ik dit zo zie komt de vraagsteller idd uit belgië:
http://www.ecoscooters.be/elektrische_scooter/verkeersregels/02-hoe-oud-moet-ik-zijn

Antwoorden (2)

Ik kom her en der op forums tegen dat dit 50 euro is, alleen zijn dat topics uit 2010, dus het zal nu denk ik wel duurder zijn.
12 jaar geleden
nee dat is niet waar je moet opzittendenverzekering afsluiten dan mag je een passagier gaan vervoeren in engeland is het wel zo dat je als je niet lang je rijbewijs hebt je dat niet mag doen