Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn scooter gaat even aan en valt dan ook vrijwel meteen uit iemand een idee hoe dit kan of wat ik hier aan doen kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
36.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Vermoedelijk te weinig benzine-aanvoer of verstopte carburator.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat de stekker los ligt die de accu weer moet opladen. Omdat de lichten automatisch aan gaan en de scooter een klein beetje stroom nodig heeft om alles gaande te houden, valt hij na het starten meteen weer weg. Als je dan weer even wacht heeft de accu weer genoeg spanning om te starten, maar zal daarna weer snel uitvallen, omdat hij niet opgeladen wordt.

Als ik me niet vergis zit die stekker onder het stuk waar je je voeten neerzet. Schroef die even open en controleer of die is aangesloten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een scooter kun je het beste starten door eerst de gashandel twee keer vol open te draaien en pas dan (elektrisch) te starten. Er zit dan een beetje benzine in de leidingen waardoor de motor blijft lopen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Waar staat dat nijverheid074 een 'nieuwere' scooter heeft?
Het kan zijn dat de scooter niet genoeg lucht/benzine krijgt .

Het kan ook zijn dat de ontsteking niet meer goed is , Dit houdt in dat als de scooter word gestart de vonk niet meer op tijd komt of juist te vroeg en dan houdt deze er ook mee op .

probeer eens als de scooter start met het gas te spelen als hij gelijk uit valt bij gas geven meld het dan maar even . gr ryan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hier heb ik last van
Ik heb precies het zelfde man heb al nieuwe carburateur der op maar blijft het nog doen doen joun lichten het wel?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding