waar kan ik meer informatie vinden over wetgeving plannen voor elektrische fietsen?

Ik kreeg vanochtend een mailtje binnen waar ik lid ben van een nieuwsmailbericht, en dat is van een ombouwset winkel, en volgens hun zeggen dat binnenkort wetgeving verandert , dat elektrische fietsen zonder trappen geen rijbewijs hoeft meer en watt omhoog gaat enzovoort. Maar waar kan ik plannen dan lezen? Ik ben zeer geinteresseerd dat ''snorfiets'' zonder rijbewijs ! Gaat veranderen. Wie weet meer info? Dat zijn europeese plannen. Van google word ik niet zo wijzer van. Want ik wil geen brommerrijbewijs halen , juist omdat ik geen gele plaat rij (die 45 km bromfiets ).. Als plannen doorgaat dat rijbewijs niet nodig meer is, dan ben ik heel blije man.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er is bij elektrische fietsen een onderscheid te maken tussen fietsen waarbij je mee moet trappen om op snelheid te komen (géén rijbewijs vereist) én fietsen die al (start)snelheid maken zonder dat je mee moet trappen (=als snorfiets - rijbewijs AM)
De link betreft een publicatie van de Rijksoverheid uit januari 2012.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lees anders even dit blog: http://fietsenmethulpmotor.blogspot.com/ ( dit heb ik via email bericht ook gekregen ) En het zijn plannen! Dus daarom vraag ik meer informatie! En wat jij zegt, heb ik al gelezen, maar dat kan nog veranderen volgens dit blog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze plannen kende ik niet, maar...dit zal net als bij de omwisseling van het rijbewijs AM geen gevolgen hebben voor degenen die nu al een elektrische fiets hebben lijkt mij.
Er zal dan ongetwijfeld een overgangsregeling getroffen worden. Je kan dan altijd nog refereren aan de regeling zoals die gold op het moment van aanschaf (nu), mede omdat de officiële publicatie van de Overheid (nog) niet over de nieuwe regeling bericht.