Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je je rijbewijs B hebt gehaald, mag je dan ook op een scooter rijden? of enkel op een brommer?

Ik heb onlangs mijn rijbewijs gehaald voor personenauto te besturen, maar nu vraag ik mij af of ik ook op een scooter mag rijden. Of is het zo dat ik daar ook praktijk examen voor moet doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja dat mag:

Met een geldig Nederlands autorijbewijs (categorie B) of motorrijbewijs (categorie A) is een apart rijbewijs AM niet nodig. Dat auto- of motorrijbewijs moet u wel bij u hebben als u met een bromfiets, snorfiets of brommobiel rijd.

Toegevoegd na 34 seconden:
Rijdt was natuurlijk met dt ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je mag de auto, scooter, brommer en electrische fiets besturen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
traktor niet??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, voor een tractor heb je uberhaupt geen rijbewijs nodig. Voor een elektrische fiets overigens ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor een electrische fiets waar je niet hoeft mee te trappen, heb je wel een rijbewijs nodig, dus we hebben allebei gelijk Bliets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scooter moet wel een bromscooter zijn, de echte scooters vallen onder categorie A rijbewijs. Voor langzaamverkeer zoals tractor us nu nog geen rijbewijs nodig, maar er wordt over nagedacht om dit in te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wasgetekend, je hebt gelijk :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding