Scooter start niet meer 2 maanden niet gestart ik denk door de kou wat valt hier nog aan te doen? kickstart al geprobeerd, hij reageert nergens op

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Even kijken of ie niet verzopen is. Bougie losdraaien, de bougie tegen het metalen motorblok aanleggen en dan kijken of ie vonkt als je de kickstart gebruikt. Gebeurd dat niet, dan de vonkpunt van de bougie even met een staalborsteltje schoonmaken of met een doek droog deppen. Is ie verzopen, dan is de bougie nat van de benzine en vonkt ie niet. Probeer het na een tijdje dan nog eens

Toegevoegd na 2 minuten:
Vaak helpt het om een heel klein beetje gas te geven als je de kickstart gebruikt. Zorg ook dat al je verlichting uit staat, door vochtigheid kan je kortsluiting in de draden hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even aan de accu leggen, dit wil soms wel helpen ;)
Ik zou eerst dat maar doen, voor je van alles los gaat halen.
Bron: eigen ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is de accu leeg. Deze kun je vullen met een acculader, nachtje aan de stroom en de accu is weer vol. Ook zal de benzine uit de leidingen zijn, dus eerst twee keer je vol gashandel open voordat je start zal ook zeker helpen.
12 jaar geleden
Kunnen 3 dingen zijn, bougie, accu, of je leidingen die op je carburateur zitten met benzine en 2 takt staan droog, in dat geval gewoon proberen door te starten/