Kan ik nagaan of een voertuig (scooter) schade heeft gehad of bv gestolen is geweest bij/van de vorige eigenaar(-s)?

Ik heb recent een zgan Kymco People S bromscooter gekocht maar ik vermoed dat er iets aan de achterwielaandrijving mankeert.
De verkoper heeft er iig niets over vermeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan alleen nagaan of er wat met de scooter is, niet of dat door schade is door diefstal of vallen, Als de scooter gestolen is geweest en gebruikt is voor joyriding zal je het misschien kunnen zien aan de kappen. Kijk of alle kappen nog de goede bevestigingspunten hebben, dat zijn de gaatjes waar de boutjes door de kap vast gezet worden, bij vallen en ongelukken zijn die meestal het snelst kapot, ga achter de scooter gehurkt zitten en probeer te kijken of het frame recht is, bij ernstige ongelukken trekken die krom (dat gebeurt ook bij langdurige hardrijden boven snelheden waar de scooter niet voor gemaakt is) Kijk naar de uitlaat, als er gevallen is zie je daar ook veel schade en krassen aan de zijkant, handvaten zijn dan ook versleten aan de zijkanten waar hij de grond zou raken bij vallen. en kijk of de kickstarter niet krom is. Als een scooter niet lekker loopt hoeft niet altijd aan de aandrijving liggen, maar begint meestal met versleten rolletjes en misschien versleten aandrijfriem, kijk daar eerst na.

ik hoop dat je hier wat aan heb, succes