Kan je een plaat lassen bij achterbrug bij een brommer? zie foto...

Het op de afbeelding omcirkelde deel van het frame is waar het om gaat. Als je hier (net zoals bij het filmpje) een plaat tussen last en hem dan probeert te keuren voor een kenteken, krijg je hier dan een kenteken voor of niet?

M.V.G. Mees

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt een desbetreffende plaat er tussen lassen, het frame zal daar stijver en steviger van worden.

Je zit alleen met 1 punt waar rekening mee gehouden moet worden, door het lassen krijg je spanningen en kan het krom trekken.

Laat het dus door een framebouwer doen / laat je er door een informeren, die weet wat hij wel en niet kan doen.

Je zult in eerste instantie het gehele frame met alle bevestigingspunten inklemmen en deze naderhand volledig moeten verhitten om de spanning uit het materiaal te laten halen.

Beter is het om er een plaat in te laten solderen (brasseren) dit gaat met een veel lagere temperatuur waardoor de kans veel kleiner is dat het frame krom trekt.
Jew zult hem evengoed moeten inspannen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het frame vormt de 'ruggengraat' van de brommer!
Bij de constructie van het frame zijn talloze berekeningen gebruikt om de sterkte ervan te waarborgen. Als je er achteraf aan gaat lassen kunnen er door de warmte die bij lassen vrijkomt, zwakke plekken ontstaan. Lassen aan, en boren in een frame moet met kennis van zaken gebeuren....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
net als het antwoord hierboven niet doen !!

laat het vakkundig gebeuren