Het lijkt me niet verstandig, want als je geen rijbewijs hebt, kan je je ook niet laten verzekeren!!

En dat betekend dat de boete wel eens hoger kan uitpakken en in sommige gevallen zelf kan leiden tot LEVENSLANG BETALEN!!

Stel je rijdt door een smal straatje, en er duikt opeens een kind voor je scooter. Je maakt een botsing.
Het kind komt in het ziekenhuis en is levenslang gehandicapt.
Jij moet dan je hele leven voor de uitkering van dat kind opdraaien terwijl normaal de verzekering dat zou doen.
Daarnaast moet je alle operatiekosten die het kind maakt ook betalen.

Wacht gewoon todat je 16 bent, en ga gewoon je rijbewijs halen.

Als je toch zin hebt om even helemaal los te gaan, ga dan naar de kartbaan!
Veel goedkoper dan een boete of levenslang betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wie jonger is dan 16 jaar en een bromfiets, een gehandicaptenvoertuig of een landbouwtrekker bestuurt, krijgt een boete. Het boetebedrag is €230.
12 jaar geleden
"Bestuurder jonger dan 16 jaar € 130,00" Flinke som dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
En doe maar gewoon niet. Die 130 euro kan je wel beter gebruiken. Verder is er ook nog een boete van €75 voor zonder rijbewijs rijden. Ik weet niet of deze er nog bovenop komt.