waarom duurt het zo lang voordat ik een bekeuting binnen heb?

Ik ben 16 jaar en heb op een scooter gereden toen ik geen rijbewijs had het is nu al bijna een half jaar geleden

Toegevoegd na 3 minuten:
Bekeuring sorry mensen kan niet typen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat het geen standaart bekeuring zoals te hard of door rood is, het valt onder een misdrijf, net zoals 50 km harder dan toegestaan, gevaarlijk rijgedrag, boven een bepaalde promillage alcohol.gaat het via de officier van justitie en duurt het langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat ze (jusitie) zoveel boetes te behandlen hebben en de administratie enzo langzaam werkt en het via een centraal bureau ofzo gaat (dus ergens anders in het land).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
normaal gesproken tussen de 6 en 8 weken, met een beetje mazzel krijg je hem niet meer, maar reken erop dat hij binnenkort in de bus ligt, valt het in ieder geval niet tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best mogelijk dat je geen bekeuring krijgt maar dat je voor de rechter moet verschijnen.

Het rijden zonder rijbewijs is nog altijd een misdrijf.