Waarom stinken rijdende scooters allemaal zo enorm naar uitlaatgassen? je ruikt ze nog als ze allang weer weg zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brommers hebben meer uitlaatgassen dan vrachtwagens.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk zijn het dan 2 takt motoren, die verbranden naast benzine ook nog olie. Dat zal je ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals al eerder is aangegeven ruik je voornamelijk de verbrande olie.
Kleine 2-takt motoren beschikken meestal niet over een carter (olie reservoir)
Deze olie is dan ook bedoeld voor de benodigde smering
en wordt verbruikt

buitenboordmotoren, gazonmaaiers etc zijn het zelfde laken een pak

in sommige landen is er al een verbod op verkoop van deze motoren omdat ze behoorlijk vervuilend zijn. In Nederland
bestaat nog geen regelgeving hier omtrent