Het was vroeger juist alleen theorie, tegenwoordig hebben ze ook praktijk examen. Ze zullen dit examen niet na een paar jaar alweer laten vervallen.

De kosten voor een brom certificaat is verschillend, ik zou als ik jou was in de buurt eens rond gaan kijken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor de theorie- en het praktijkexamen voor de bromfiets (rijbewijs AM) blijft gewoon bestaan.
Misschien ben je in de war met het feit dat je nu vanaf 16 jaar theorie voor het rijbewijs B mag doen (blijft 1,5 jaar geldig), vanaf 16,5 jaar autorijlessen en vanaf 17 jaar afrijden. Tot je achttiende rijd je dan met een (één van de ) opgegeven begeleider.
Bij het rijbewijs B wat je dan haalt zit automatisch ook het rijbewijs AM, zodat je géén theorie en praktijk meer voor je bromfiets hoeft te doen.

Toegevoegd na 1 dag:
De kosten voor het klassikale theorie bedragen € 33,50
Veel hoger zal het volgend jaar niet worden. Houd onderstaande link in de gaten voor veranderingen.