Ik heb er 365 voor moeten betalen. 35 voor theorie en 330 voor les+ praktijkexamen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Hoeveel lessen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 uur les en gelijk daarna examen
Een theorie-examen kost 40 euro. Hiervoor heb je een boekje nodig, 20 euro, en eventueel theorieles (ongeveer 20 euro per uur). Dan heb je tegenwoordig ook een praktijkexamen en om dit te mogen doen moet je minimaal vier uur praktijkles hebben gehad. Het praktijkexamen plus de praktijkles zullen bij elkaar zo'n 350 à 400 euro kosten. Nu kun je een rijbewijs aanvragen, niet gratis natuurlijk, dit kost volgens mij rond de 30 euro. Alles bij elkaar zit je dus ongeveer op 500 euro. En dan mag je nog een scooter gaan kopen (+ verzekering, kettingslot, benzine)
Ik heb mijn scooterrijbewijs gehaald en een scooter gekocht, heeft veel geld gekost maar ik ben er uiteindelijk toch heel blij mee.