Hoe kan ik ervoor zorgen dat er geen regen blijft 'plakken' op het scherm van m'n Vespa?

Met scherm bedoel ik ruit of raam. Hij is echter niet van glas, dus die speciale sprays werken niet. Dank!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Behandelen met een waterafstotende spray. Bijvoorbeeld: GP GlansProtector ® Long Lasting Polymeer Coating De snelste, gemakkelijkste en goedkoopste methode om de lak van auto, caravans en camper, kunststof, boten etc. te beschermen tegen vuilaanhechting van atmosferisch vuil, algen, zuren, vogelpoep etc. Eerst de ondergrond grondig reinigen en sopresten wegspoelen. GP GlansProtector ® Polymeer Coating aanlengen met kraanwater (1:10) en over de nog natte ondergrond aanbrengen met een schone spons. Direct hierna goed naspoelen met ruim, schoon, water en eventueel drogen. Op het oppervlak heeft zich nu een onzichtbare, gladde coating gevormd. Deze coating zorgt voor maandenlange bescherming tegen vuilaanhechting, geeft een diepe en superieure glans (zonder te poetsen) en maakt het oppervlak waterafstotend.

Bronnen:
http://www.uspinternational.nl/cms.php?id=17

Vet maken? Dan glijd het water weg.

Hallo Mriek, Hiervoor moet je RainX gebruiken,dit gebruikt men ook op autoruiten,en hierdoor hoeft men minder de ruitenwissers te gebruiken. Ik gebruik het al jaren,en het werkt uitstekend, de regendruppels glijden echt van de ruit af, dus dit zal op het scherm van jou Vespa ook zeer zeker werken. Dat je scherm niet van glas is maakt niet uit. Rain-X is verkrijgbaar bij de automaterialenzaak en je doet zeer lang met zo'n flesje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100