Met de scooter: zelfde geval 2 verschillende boetes???

Ik was op 1-1-11 aangehouden toen ging mijn scooter 80 na wat correctie (72) kreeg ik uiteindelijk een boete van 50 euro.

En gister rollerbank controle in naaldwijk toen ging die 72 met correctie ong 63 en wordt me boete volgens oom agent 70 euro.

Mijn vraag is nu hoe kan dat??

Toegevoegd na 1 uur:
en toen ik 80 op de rollerbank ging mocht ik wel naar huis rijden en in naaldwijk met de 72 moest ik lopen. heeft iemand hier nog een verklaring voor??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Who cares? Zorg gewoon dat je scooter aan de regels voldoet, krijg je ook geen boetes. Zo SIMPEL is het leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind een boete van 50 euro voor een overschrijding van 27 km/h trouwens bijzonder laag. Is daar misschien een fout gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Who cares?... Ik betaal hem gwoon das het punt niet ik wil weten waarom en je reactie werkt daar niet aan mee . En who cares about your reaction ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rollerbank is sowieso vaag. Mijn scooter KAN ongeveer 68 km/per uur. Maar bij de rollerbank meetten ze 52 km/per uur :-p
Nja..zolang ik niet gevaarlijk hard rij en uitkijkt vind ik het prima zo.

Antwoorden (3)

Tarieven verhoogt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verhoogd... Srry vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn allebei van 2011 (ja ook op 1-1-11 want hij kon het mij niet vertellen toen omdat de boetes omhoog zijn gegaan) Ook mocht ik bij die 80 gewoon naar huis rijden en moest ik bij de 72 lope n hoe zit dat dan??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja leuk wyker ....
Vreemd, zou niet moeten kunnen, althans als de testbank is gebruikt waarbij men niet op je scooter is gaan zitten.
Het is me niet duidelijk of je de 1e keer ook op de testbank bent geweest. Als de 1e keer je snelheid is geconstateerd door je te volgen op bijvoorbeeld een motor kan dat het verschil in hoogte van de snelheid verklaren. de testbak gaat uit van de maximum te behalen snelheid, de rijdende controle van de gereden snelheid en de rijdende controle is minder nauwkeurig.
Formeel mag de politie altijd van jou vorderen om verder te gaan lopen. Dit omdat je scooter niet meer aan de toelatingseisen voldoet die zijn vastgesteld om jouw scooter in Nl op de weg te krijgen. Meestal wordt het lopen alleen gezegd als je dik te hard gaat. Maar het kan bij elke gemeten waarde op de testbank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle 2 de gevallen praten we over de rollerbank. Daarom vind ik het raardat de 1ste keer de gemeten snelheid hoger was EN het boete bedrag lager en ik mag naar huis rijden en bij die 2de lagere km hogere boete en lopen. Want hij kan 80 maar ik rij gewoon 50 (echt...)
Zeer waarschijnlijk omdat ze weten dat je de eerste keer al een boete hebt gehad voor vrijwel hetzelfde, en daarom de boete mogen verhogen met zoveel % of euro.
Anders zijn gewoon de tarieven veranderd. Geloof dat dit sowieso in april gebeurd is. Dus ook dat kan kloppen.