Hoe komt het dat mijn speedboot naar links helt op wat hogere snelheden, hierbij wel vermeld dat op dit moment mijn trim kapot is.

Voor zover ik kan zien staat hij naar beneden getrimt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten
3.1K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je 1 schroef op de speedboot hebt.
Deze geeft behalve voortstuwing ook een draaiende kracht tegengesteld aan de draairichting van de schroef.
Net zoals een helikopter zonder zijn trim (staart schroef bij dat ding) ook om zijn as gaat draaien.

Bij jouw boot levert het water als ie een beetje scheef hangt voldoende tegendruk om te voorkomen dat ie verder naar links draait maar je hangt dan inmiddels wel scheef.

Normaal zal de trim deze tegenkracht leveren om de boot recht te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

denk toch dat het een hoop aan de trim ligt en of je een rechts-of linksdraaiende schroef hebt maakt ook een hoop verschil in combinatie met de trim .

hier heb je een goede en goedkope oplossing wat bij mij de boot een stuk aangenamer heeft gemaakt en sneller in plane komen is ook een voordeel .

http://www.stingray-hydrofoils.nl/