Kunnen vissen in de propellor van een boot komen?

En zo aan hun einde komen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Boten
1.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ik zag laatst een plaatje van een walvis die eens in de schoepen van een groot schip had gezeten. Die had het overleeft, maar had allemaal strepen op de rug en zij. Ik neem aan dat kleine vissen ook wel eens zo'n ding raken.
Ritsuka
6 jaar geleden
Plaatje teruggevonden: https://www.reddit.com/r/WTF/comments/4n3ja8/a_whale_hit_by_a_boats_propeller/
Walvis is natuurlijk geen vis, maar een zoogdier.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wow dat die dat heeft overleefd. Dat is een flinke boot geweest.
Ben nog benieuwd hoe het zit met kleinere boten en kleine vissen.
Rieneke1
6 jaar geleden
Het zal van de snelheid afhangen. Kan me voorstellen dat vissen door een speedboot overvallen kunnen worden. Zal ook van de conditie van de vis afhangen. Een vis die gewond of ziek is reageert natuurlijk minder snel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meeuwen volgen een schip vanwege de aangeslagen vissen. Ja, ook om de stukjes brood, maar ze volgen ook schepen waar geen asociale passagiers op meevaren.

Antwoorden (1)

Zo goed als dat een vogel in de propellor van een vliegtuig kan komen, kan een vis in die van een boot komen. En bedenk hoeveel omwentelingen hij maakt. 600 is al 10 per seconde. Een beetje vis overleeft dat niet.