Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Aan welke eisen moet ik voldoen om te varen met betalende passagiers?

We willen met de motorboot van onze scoutinggroep graag mensen (max. 10) meenemen om een stukje door de grachten te varen. Dit tegen een kleine vergoeding (1 euro pp). Aan welke regels moet ik mij dan houden, en moet ik een extra verzekering afsluiten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Boten
3.6K
Poet
9 jaar geleden
Strikt genomen moet je een dagpas kopen. Ik weet niet hoe streng ze daarop zijn. https://www.waternet.nl/varen-en-wandelen/pleziervaart/binnenhavengeld/tarieven-binnenhavengeld-pleziervaart/
Poet
9 jaar geleden
Scouting Nederland biedt een botenverzekeing aan ism Meeùs. Die vind je hier. Ik weet alleen niet of je die voor 1 dag kunt afsluiten.
https://www.scouting.nl/mijnscouting/mijnscouting-downloads/cat_view/66-productencatalogus/102-financien/147-verzekeringen/157-botenverzekering

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

je zal een vergunning moeten aanvragen bij de gemeente. In de aanvraag moet je laten zien wat je plan is, wat je doet om de veiligheid van de passagiers en de boot en jezelf te garanderen. Ben je vaardig genoeg om te varen, om hulp te verlenen i.g.v van calamiteiten, heb je de juiste reddingsmiddelen, brandblusmiddelen enz aan boord. Ook zal je moeten aangeven wat je evt route gaat worden. let bijv op lage bruggen, ondieptes en allerlei gevaren die je tegen zou kunnen komen. Bijv als je het IJ op gaat en je krijgt te maken met beroepsvaart. Maak het plan en leg het voor an de gemeente. je zult merken dat er door al die kosten die kleine vergoeding een stuk groter moet gaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding