Waar bewaar je een zeilboot(je)?

Een vriend heeft een zeilboot gewonnen (16 kwadraat?) en deze zeilt zelf niet en wil hem verkopen voor een klein bedrag. Nu vind ik varen wel heel leuk, maar er komt natuurlijk nogal wat bij kijken. Waar leg ik deze als eerst aan, ik neem aan dat ik deze niet zomaar in de vaart mag neerleggen en vastzetten? Dus dan moet ik vast een plekje huren in een haven (wat zijn hier normale tarieven voor)? Daarnaast moet deze waarschijnlijk in de winter uit het water of hoeft dat niet perse?

Een vraag van een niet zeiler, op een meer kan ik me inbeelden hoe je tegen de wind in kan zeilen, in een vaart van 25m breed, moet ik dan denk ik toch aan een motortje denken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten

Antwoorden (1)

Je zult op zoek moeten naar een
vaartuig-en watersport centrum wat voor jou makkelijk te bereiken is.

Daar kun je alle informatie krijgen.
Vaak hebben zij ook een opslagmogelijkheid voor je zeilboot.

compleet assortiment aan diensten met betrekking tot de winter-en zomer opslag van en assistentie aan zeilboten.

Voorbeeld:
http://www.nauticadomaso.it/nl/argument.asp?name=Diensten%20voor%20zeilboten

- Buiten opslag van zeilboten (ook met mast);
- Winterstalling in overdekte loods;
- Toerusting /klaarmaken van boten;
- Assistentie polyester boten;
- Het lakken van boten en behandeling anti-fouling;
- Onderhoud en reparaties;
- Schoonmaak vaartuigen;
- Het winter -gereedmaken van de motoren;
- Leveren van materiaal en vaartuig uitrusting;
- Leveren van trailers en bokken;
- Botenlift kraan van 8 ton.