Hoe hard gaat een rubberboot van 3 meter met een 5 pk motor?

Ik wil raag een rubberboot van 3 meter kopen maar weet niet hoe hard de boot dan gaat met een 5 pk motor, wie kan mij het antwoord op deze vraag geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
6.2K

Antwoorden (1)

Bij een 5PK motor kun je al boven de 20 km komen met een rubberboot.
Dan heb je ook een vaarbewijs nodig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beste minnaar je hebt er geen verstand van zo te zien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het Klein vaarbewijs is verplicht voor een waterscooter, jetski, rubberboot of motorboot die vol gas harder kan dan 20 km/uur. Dit kan met een GPS gemeten worden.
Een rubber boot vanaf 5 pk kan al gauw harder dan 20 km/uur.
Een stalen roeiboot daarentegen kan pas met meer dan 9 pk boven de 20 km/uur komen.
Zodra de combinatie motor en boot harder dan 20 km/uur kan mag u nooit zonder Vaarbewijs varen. Ook al vaart u op het moment van een controle minder dan 20 km/uur moet u zonder vaarbewijs rekening houden met een boete van € 360,-. http://www.vaarbewijs.nl/index.php?id=6,182,0,0,1,0