Als je maar handig genoeg bent kun je alles zelf maken.

Hier is een tekening

http://www.debinnenvaart.nl/binnenvaarttaal/aanvullende_teksten/voortstuwing/teksten.php?tekst=schroeven

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet echt een werkbeschrijving, maar wel veel informatie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheepsschroef
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja...bekijk de link van bart3cundo.
ze moeten schuin, met juiste aflopende hoek. van het juiste hout, massief en gebalanceerd. iets timmeren valt gelijk uit elkaar.
Alles kan je maken. Maar of het ook werkt CQ heel blijft is de vraag.

Naar mijn mening zal een houten schroef het niet lang uithouden. De krachten zijn te groot en zeker als je iets raakt snel afbreken. Als hij al beschadigt raakt zal het water snel bij het hout komen en ook voor problemen zorgen.

Het werk wat je er aan hebt om een schroef te maken is sowieso al best veel.

kijk beter op Marktplaats waar je heel veel aanbod van gebruikte schroeven hebt.