Waarom is de boete varen zonder vaarbewijs verhoogd van 360 naar 420 euro? In het kader "een hogere boete levert meer op"?

Of is het aantal overtredingen toegenomen? Of zijn er meer ongelukken gebeurd?

Ik heb overigens wel m'n vaarbewijzen maar het viel me op.

http://www.vaarbewijzen.nl/boetes-op-het-water.html
http://www.politie.nl/zaanstreek-waterland/projecten/toezicht_waterrecreatie.asp

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten

Antwoorden (1)

alle boetes zijn verhoogd niet alleen voor varen zonder vaarbewijs maar ook van te hard rijden tot wildplassen

Toegevoegd na 1 minuut:
CDA en Christenunie: 15 procent verhoging verkeersovertredingen om de schatkist te vullen
Het demissionair kabinet van CDA en ChristenUnie hebben in september 2010 voorgesteld om de verkeersboetes met 15 procent te verhogen. Daarmee moet het tekort in de schatkist worden verkleind. Naar verwachting wordt met de maatregel 50 miljoen extra verdiend. Maar het aantal verkeersslachtoffers zal er niet kleiner door worden en ook zal de verkeersveiligheid niet stijgen