Had de titanic een opdrachtgever of heeft de White Star Line de Titanic zelf bedacht en betaald?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
1.2K

Antwoorden (1)

De White Star Line was een rederij die de opdracht tot de bouw van 3 grote schepen aan de Scheepswerf Harland and Wolff in Belfast gaf.
Het idee voor de bouw is in 1907 door de directeuren van White Star Line en Harland and Wolff tijdens een diner bedacht.
Meer informatie in bijgaande link.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor de betaling zal in die tijd wel een financiering gevonden zijn, ook tegenwoordig worden dergelijke grote bestellingen meestal door banken gefinancierd.
De White Star Line was in die tijd al actief met diverse schepen voor vervoer over de Atlantische Oceaan.