Waarom zijn de onderkanten van schepen bijna altijd rood?

Ik heb eigenlijk nog nooit een schip (in het echt) gezien dat niet rood was de onderkant. Wel op foto's :P(Dus het deel dat in het water ligt en vaak nog een beetje boven het water uitsteekt)
Weet iemand misschien waarom dit is ??

Alvast Bedankt voor het Antwoord ! :D

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Antifouling Door "fouling" veroorzaakte roest. Fouling is de ongewenste aangroei van microscopisch kleine organismen, mosselen en algen op de scheepsromp onder het wateroppervlakte. Om het schip hiertegen te beschermen gebruikt men een antifouling. Indien men geen maatregelen neemt om fouling te verwijderen, zal men al snel een sterker brandstofverbruik waarnemen. Dit omwille van het feit dat de romp niet meer glad is en zo veel meer weerstand biedt in zijn vaart door het water. Het gewicht van de fouling kan oplopen tot 150kg/m². Dit heeft als gevolg dat het schip dieper gaat inzinken waardoor het minder lading kan transporteren. De kleur van de antifouling is roze-roodachtig.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antifouling

Een schip is langer niet altijd rood. Dit moet toeval zijn. Maar het kleur verschil dat het deel wat onderwater zit, heeft met de bovenkant dat komt door de hauling dit is een verf laag waar minder snel algen enzo aan vast groeien.

Rood ja vaak bij de beroeps vaart. Wat is het .een laag speciale verf (antiefouling) tegen aan groei van algen mossellen en dergelijke .die heel veel meer energie kosten ,om dat de boot dan niet meer glad is .waarom rood ,het is koper houdend . Dat is de beste en relatief goedkoop ,er bestaan ook leukere kleuren voor plezier boten . Maar werken minder ,maar wel milieu vriendelijker ,maar veel duurder .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100