wanneer moet je een registratie teken voeren op een rubberboot ( zodiac bv. )?

Toegevoegd na 14 minuten:
moet je deze ook verzekeren? en hoe registreren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten
7.6K

Het beste antwoord

Bij ieder klein motorschip (lengte minder dan 20 meter) dat, bij gebruikmaking van zijn mechanische middelen tot voortbeweging, sneller kan varen dan 20 km per uur.

Toegevoegd na 11 minuten:
Aanvraag Registratie snelle motorboot;
http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/RenI/APR/Formulieren/3%20E%201004%20Aanvraag%20Registratie%20snelle%20motorboot.pdf

Afgifte registratiebewijs snelle motorboot € 29,80

Toegevoegd na 14 minuten:
- Bootverzekering -

Voor de meeste boten geldt dat een bootverzekering verplicht is. Net als bij een auto geldt voor een boot dat de eigenaar van een boot verplicht is een verzekering af te sluiten met (minimaal) WA dekking. WA staat voor Wettelijke Aansprakelijkheid. Dit houdt in dat deze verzekering de schade dekt waarvoor de eigenaar van de boot wettelijk gezien aansprakelijk is.

Niet alle vaartuigen kennen echter deze verplichting: kleine boten zoals een kano of roeiboot hoeven niet WA verzekerd te worden. Wanneer zij schade aan derden toebrengen, valt dit onder de Aansprakelijkheidsverzekering voor Particulieren (AVP) van degene die de schade veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een vaarbewijs moet hebben dan heb je ook registratie nodig. Men berekent dit door te bekijken welke bb motor je gebruikt en het type van de boot. Vaarbewijs verplicht bij:
•Zeil -of motorschip langer dan 15 meter
•Waterscooter die harder kan dan 20km/ uur
•Jetski die harder kan dan 20km/ uur
•Rubberboot die harder kan dan 20km/ uur
•Motorboot die harder kan dan 20km/ uur