Het oudste auto-merk die vandaag de dag nog rond rijd is de Mercedes...

Er zijn een paar automerken geweest die ouder zijn, maar die zijn ook niet echt verder gekomen dan WO I...

Toegevoegd op 21-05-2009 20:58:49
Vraag verkeerd gelezen:

De auto, zoals die uiteindelijk op de weg verschenen is, is uitgevonden door Carl-Benz...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Carl Benz maakte in 1885 al de eerste auto ter wereld... Het merk Opel bestaat al sinds 1862, maar Opel maakte destijds naaimachines en sinds 1886 fietsen. Sinds 1898 maakt Opel pas auto's en voor zover ik dit goed kan tellen zit daar 13 jaar tussen...
Carl Benz ontwikkelde de eerste auto, een driewielig voertuig in 1885. Gottlieb Daimler bouwde als eerste een vierwielig motorvoertuig, in 1886.
14 jaar geleden
In je vraag geef je niet aan wat voor "auto" je bedoelt.

Bovenstaande GV-ers gaan uit van een auto met verbrandingsmotor.

Ver voor die tijd waren er echter al stoomauto's.
Eén van de bekendste ontwerpers van de stoomauto is Nicolas Joseph Cugnot (1725-1804). Deze officier gebruikte zijn stoomauto (1765) voor opdrachten binnen het leger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt de eerste auto met motor is gemaakt in het jaar 1880.