Is deze S40 uit 1996 een verstandige koop?

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Volvo/S40/3832X/algemeen.htm?oorsprong=showroom&total=2&pos=1

Als je max. 15.000km/jaar wilt rijden.
Of is 't een zuiplak (door 't hoge gewicht) of duur in onderhoud.

(De andere S40's zijn rood of nog erger: grijs/donker. Tenminste, ik heb een bloedhekel aan grijze auto's.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Bij km stand 160.000 moet de distributieriem vervangen worden! Bij volvo V en S type is dat om de 80.000 km!
Het verbruik is redelijk 1:12 op benzine gemiddeld.
Dit type is onderhoudsarm, mits de auto altijd goed onderhouden is! Ik heb dit type in station of Van uitvoering bj 1997 met bijna 3 ton op de teller en kocht hem ruim 7 jaar geleden met km stand 158.000 +nieuwe distributieriem
Ik vind de vraagprijs wel erg hoog!
Je hebt er wel een complete en veilige auto aan en met goede prestaties op de snelweg.
Als je niets inruilt en je geeft als argument aan dat je weet dat de distributie riem vervangen moet worden over 15000 km dan zal er toch een behoorlijk stuk van de prijs afkunnen, anders gewoon verder kijken! Er zijn auto's zat te koop!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Over het algemeen zijn Volvo's erg sterk en onverslijtbaar. 300000km voor een Volvo is niet ongewoon. Maar of dit nou een goede koop is op basis van een advertentie.
Wanneer je een auto het geld waard vindt zou ik gaan kijken en op je gevoel afgaan. Rij ermee en kies. Bij een Volvo is het risico dat je altijd loopt bij een tweedehands auto wel kleiner.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo mmm,

Of dit een verstandige koop is weet niemand, hij is 14 jaar oud.
Hij ziet er netjes uit,leuke accessoires.
De prijs vind ik erg hoog voor deze auto,de kleur moet je mooi vinden..
Ik weet niet hoe je gezinssituatie is,maar als je een 4 deurs sedan zoekt, kijk dan ook een naar de peugeot 406/407, Opel astra/ Vectra, Vw Passat,Ford Mondeo etc.

Verder is een Volvo zeker een goede auto,zeer betrouwbaar,maar onderdelen zijn erg duur weet ik uit ervaring.
Als je met een gezin veilig wilt rijden is zo´n auto een goede keuze,maar je moet ervan houden.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze auto is 21 oktober verkocht.Of je heb deze auto nu zelf verkocht en je hebt twijfels over de aankoop.Maar door de regel zijn volvo's uiterst betrouwbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
verkocht=gekocht